Velmi důležitou součástí www stránek je analýza návštěvnosti, která může napovědět mnohé o chování návštěvníků. Tento úkol jsme u všech našich projektů svěřili měřící službě Google Analytics, která při správném nastavení dokáže zodpovědět řadu zajímavých otázek:

  • kde (a tedy i proč) návštěvník opouští proces výběru a rezervace konkrétního zájezdu
  • které reklamní kampaně jsou efektivní a které by bylo naopak vhodné upravit
  • jaká klíčová slova hledají na vyhledávačích ti, kteří si rezervují zájezd
  • a mnoho dalších ...

Pokud dosud návštěvnost pomocí Google Analytics neměříte, kontaktujte nás. Rádi Vám s instalací měřícího kódu pomůžeme.

Užitečné reporty

Ne vždy je na podrobné zkoumání statistických přehledů dost času, proto mohou být užitečné reporty - přehledy, které jsme pro Vás připravili.  Najdete je v administraci v modulu Web > Reporty.

report web

Report: Statistika návštěvnosti www stránek

report seoDo tohoto rychlého přehledu jsme vybrali to nejpodstatnější z GA a přidali statistiky, které sledujeme sami.  V reportu najdete:

  • graf vývoje počtu návštěv po jednotlivých dnech
  • nejnavštěvovanější stránky včetně údajů o procentu opuštění, tj. kdy návštěvník z webu ihned odešel
  • stručné porovnání, odkud návštěvníci na web přichází
  • přehled úspěšnosti jednotlivých kampaní (reklamních i emailových) 
  • nejúspěšnější zájezdy, tj. které se nejvíce rezervovaly

Report: Optimalizace pro vyhledávače

Je součástí Vašeho marketingu také optimalizace pro vyhledávače? Tento report Vám napoví, zda je úspěšná. Průběžně sledujeme pozice ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz pro různé fráze z oboru cestování. V reportu najdete:

  • počet a procento návštěv, které přichází z vyhledávání
  • aktuální pozice vašich www stránek na Seznam.cz
  • kolik uživatelů z těchto fází na Vaše stránky přišlo které fráze jsou obchodně nejúspěšnější, tj. které vedly až k rezervaci zájezdu
  • porovnání s předchozím obdobím

Rozšířený elektronický obchod v Google Analytics

Základní informace o rezervacích najdete ve statistikách elektronického obchodu v GA již nyní. Pokud správně označujete pomocí UTM parametrů odkazy ve svých kampaních, pak se dozvíte, které z nich jsou úspěšné - kolik bylo nových rezervací.  Pokud však chcete tuto úspěšnost zvyšovat, mohou být tyto základní údaje nedostatečné. Proto jsme měření rozšířili a měříme nyní i jednotlivé seznamy zájezdů, podrobné detaily zájezdu i rezervační formulář. Můžete si pak zobrazit například informace o tom:

  • které zájezdy se vyskytovali v seznamech nejčastěji a jak často se pak zobrazili podrobnosti
  • kolik procent návštěvníků si zobrazilo rezervační formulář, ale nakonec jej neodeslali
  • a jistě najdete mnoho dalších zajímavých údajů
elektronický obchod Google Analytics

Google Analytics Individual Qualification

Složili jsme zkoušku Google Analytics Individual Qualification. Naše zkušenosti s analýzou návštěvnosti Vám pomohou při zajištění provozu úspěšných www stránek.

Jiné statistické systémy

Na webové stránky můžeme vložit i měřící kód některého z dalších statistických systémů, pokud si budete přát.